0

Köpvillkor

1. Beställningsvillkor

För att handla i vår webshop måste du vara 18 år.

Vid beställning träffas avtal om köp först när Reform Scandinavia AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse till den e-postadress du registrerat vid order.


2. Pris

I priserna ingår moms med 25%. Priserna kan endast ändras av omständigheter som Reform Scandinavia AB inte råder över. Till exempel ändrad moms eller skatt.


3. Fraktvillkor

En fraktkostnad tillkommer på priset vilket framgår i webshop och på faktura.


4. Betalningsvillkor

4.1 Faktura/förskottsbetalning

Betalning i förskott mot faktura.

Du behöver ej uppge några kort- eller personuppgifter till oss via internet.

De uppgifter du lämnar används endast av oss för att vi skall kunna leverera och kontakta dig.

Vi gör inga kreditupplysningar.

Vi tar inga faktureringsavgifter.

Du betalar tryggt och säkert via din internetbank.

Vi skickar en betalningsbekräftelse via e-post till dig när vi mottagit din betalning.

Det kan ta 1-5 arbetsdagar beroende på vilken dag samt sätt du valt att betala via din internetbank.


4.2 Betala direkt med kort i webshop.

Säker betalning via STRIPE, alla uppgifter krypterade.

Vi skickar direkt en betalningsbekräftelse via e-post till dig när vi mottagit din betalning.

Vi tar inga extra avgifter vid betalning.



5. Leveranser

Varor som finns i lager skickas normalt inom 1–2 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din betalning.

I de fall en vara är specialbeställd kan leveranstiden variera.

5.1 Leveransdatum

Leveransdatum är den dag varan lämnar Reform Scandinavia AB. Om leveransdatum ändras kommer vi att informera/uppdatera dig om nytt leveransdatum.

5.2 Paketleverantör.

Paketen levereras av Postnord.


6. Leveransförseningar

Vid leveransförseningar utom vår kontroll (Force Majeure) frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit.


7. Transportrisker

7.1 Reforms ansvar: tillsammans med vår fraktpartner/Postnord står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig.

7.2 Kundens ansvar vid retur: du och transportföretaget du anlitar står för risken vid retur till oss.

Om varan blir skadad eller försvinner blir det en ersättningsfråga/tvist mellan dig och det fraktbolag du anlitat.


8. Skadat gods

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till Postnord direkt. Spara alltid den bekräftelse du får från Postnord på att ditt gods är skadat. 

Kontakta därefter oss via e-post. Märk gärna mailet i ämnesraden med ” skadat gods ”.

Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom 14 dagar från den dag du mottagit godset.


9. Ångerrätt

Enligt den svenska lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som kund rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan.


Länk till riksdagens webbplats där du kan läsa hela lagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Distans--och-hemforsaljningsla_sfs-2005-59/


Om du får en vara som är felaktig eller fel-expedierad, betalar vi givetvis returfrakten.

Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returfrakten skall betalas till dig.


9.1 När ångerrätt ej gäller

Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar.

I det fall du valt att ej hämta ut levererat paket.

Då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick.



9.2 Vad måste du göra?

Du skall returnera varan inom 14 dagar. Postnords mottagningsbekräftelse för vår frakt till dig gäller som datum för ditt mottagande av varan.

Vi vill att du skriftligt meddelar oss via e-post eller vanlig post om du ångrat dig.

Vid telefonsamtal kommer vi att skicka ett e-mail eller brev som bekräftelse på ditt telefonsamtal.

9.3 Kostnader

Du får själv stå för kostnaden för returfrakten i det fall du ångrar ditt köp.

9.4 Återbetalning vid ångerrätt

Återbetalningen kommer att göras senast 5 arbetsdagar efter returdatum.

Returdatum är det datum Reform Scandinavia AB mottagit återsänd oskadad vara.

Som kvitto för datum gäller mottagningsbekräftelse från det fraktbolag som utfört returfrakten.


10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka.

Vi har telefontid 8.00-17.00. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen.

Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i.


Reform Scandinavia AB följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Om du återsänder varan till oss och vi ej kan hitta något fel på produkten får du själv stå för alla fraktkostnader. Vanligt slitage ersätts ej.


11. Reservationer

Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen.


Vid en eventuell tvist följer Reform Scandinavia AB alltid ARN:s rekommendationer.

http://www.konsumentverket.se/, http://www.arn.se/

Share by: