Reform logotype

köpvillkor i webshop

1. Beställningsvillkor

För att handla hos oss måste du vara 18 år.

Vid beställning träffas avtal om köp först när Reform Scandinavia AB bekräftat beställningen genom en faktura.

En faktura genereras automatiskt efter det att du bekräftat din order.

 

2. Pris

I priserna ingår moms med 25%. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som

Reform Scandinavia AB inte råder över. Till exempel ändrad moms eller skatt.

 

3. Fraktvillkor

En fraktkostnad tillkommer på priset vilket framgår på faktura.

 

4. Betalningsvillkor

4.1 Faktura/förskottsbetalning

Vi fakturerar alla våra kunder. Betalning i förskott mot faktura.

  • Du behöver ej uppge några kort- eller personuppgifter till oss via internet.
  • De uppgifter du lämnar används endast av oss för att vi skall kunna leverera och kontakta dig.
  • Vi gör inga kreditupplysningar.
  • Vi tar inga faktureringsavgifter
  • Du betalar tryggt och säkert via din internetbank.

Vi skickar en betalningsbekräftelse via e-post till dig när vi mottagit din betalning.

Det kan ta 1-5 arbetsdagar beroende på vilken dag samt sätt du valt att betala via din internetbank.

 

5. Leveranser

Varor som finns i lager skickas normalt inom 1–2 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din betalning.

I de fall en vara är specialbeställd kan leveranstiden vara något längre.

Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden.

5.1 Leveransdatum

Leveransdatum är den dag varan lämnar Reform Scandinavia AB. Om leveransdatum ändras kommer vi att informera/uppdatera dig om ny leveransdatum.

5.3 Paketleverantör.

Paketen levereras av Posten.

 

6. Leveransförseningar

Vid leveransförseningar utom vår kontroll (Force Majeur) frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit.

 

7. Transportrisken

7.1 Reforms ansvar: tillsammans med vår fraktpartner/Posten står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig.

7.2 Kundens ansvar vid retur: du och transportföretaget står för risken vid retur till oss.

Om vara blir skadad eller försvinner blir det en ersättningsfråga/tvist mellan dig och det fraktbolag du anlitat.

 

8. Skadat gods

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat.

Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom 14 dagar från den dag du mottagit godset.

Maila till oss via vårt formulär på hemsida. Märk gärna mailet med ”skadat gods”.

 

9. Ångerrätt

Enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som kund rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan.


Länk till riksdagens webbplats där du kan läsa hela lagen. http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Distans--och-hemforsaljningsla_sfs-2005-59/

 

Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten.

Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returfrakten skall betalas till dig.

 

9.1 När ångerrätt ej gäller

I det fall du valt att ej hämta ut levererat paket.

Då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick.

Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel.

 

9.2 Vad måste du göra?

Du skall returnera varan inom 14 dagar. Postens mottagningsbekräftelse för vår frakt till dig gäller som datum för ditt mottagande av varan.

Vi vill att du skriftligt meddelar oss via e-post eller vanlig post om du ångrat dig.

Vid telefonsamtal kommer vi att skicka ett e-mail eller brev som bekräftelse på ditt telefonsamtal.

9.3 Kostnader

Du får själv stå för kostnaden för returfrakten i det fall du ångrar ditt köp.

9.4 Återbetalning vid ångerrätt

Återbetalningen kommer att göras senast 5 arbetsdagar efter returdatum.

Returdatum är det datum Reform Scandinavia AB mottagit återsänd oskadad vara.

Som kvitto för datum gäller mottagningsbekräftelse från det fraktbolag som utfört returfrakten.

 

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka.

Vi har telefontid mellan 8.00-17.00. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen.

Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i.

 

Reform Scandinavia AB följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

 

11. Reservationer

Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.

 

Vid en eventuell tvist följer Reform Scandinavia AB alltid ARN:s rekommendationer.

http://www.konsumentverket.se/ , http://www.arn.se/